Thailand 10-12 september 2014 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Richard en Jolanda Bal - WaarBenJij.nu Thailand 10-12 september 2014 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Richard en Jolanda Bal - WaarBenJij.nu

Thailand 10-12 september 2014

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Richard en Jolanda

13 September 2014 | Thailand, Chiang Mai

Woensdag werden we 8.30 opgehaald bij het hotel met een minibusje. Onze gids zou ons de komende drie dagen begeleiden. We reden naar de stad Mae Hon Son, een stad in de bergen. Onderweg daarnaar doe zijn we bij een prachtige waterwal geweest. De verdere rit daarnaar toe was nogal bochtig zullen we maar zeggen. Van Chiang Mai naar Mae Hon Son rij je door een berggebied via 1864 haarspeldbochten. Ik kan je zeggen dat dit erg leuk is ( voor een uurtje). Na een tijdje werd de weg erg slecht, grote gaten in de weg en nog steeds…..die bochten. Ik ben nog nooit autoziek geweest, tot nu!!!
Na ongeveer drie uur rijden zijn we bij een plaatselijk restaurantje gestopt om te lunchen. Dit was een golfplaten overkapping met wat tafeltjes en stoeltjes. We kregen daar typisch Thais eten, wat erg lekker was. Na de lunch reden we verder naar het hotel. Dit was nog bijna twee uur rijden, wederom door de bergen en via de ontelbare haarspeldbochten. Bij het hotel aangekomen wachtte ons een aangename verrassing. Door een lekkage op de badkamer kregen we een andere kamer aangeboden: een heuse suite!! Prachtig gelegen op de onderste verdieping met een eigen veranda aan het zwembad. Wat een mazzel, weer een upgrade van de kamer. We raken zo wel verwend! Na een wandeling door de grote tuin was het tijd om te gaan eten. Het leek of we de enige gasten waren in het hele hotel. Later kwam er nog een stel wat drinken, maar verder was er niemand. We hadden niet de puf om naar het dorpje te gaan, dus hebben we lekker de avond doorgebracht in onze luxe suite.
Op dag twee werden we om 9.30 opgehaald bij het hotel. Na een korte rit stapten we in een longtailboot. Na ongeveer een half uurtje varen kwamen we bij de bergstammen. In dit dorp leven ook de Longneck mensen. De mensen in het dorp zijn erg arm, en we hadden dan ook wat spulletjes gekocht voor de kinderen in het dorp. Hier zijn ze erg blij mee. Kindertjes in de plaatselijke dorpsschool zongen liedjes voor ons. Ondanks dat we wisten dat deze mensen zo arm waren, was het toch een schok om te horen dat de kinderen maar een broek en een t-shirt hadden. Geld voor luiers voor de kleintjes was er niet, prioriteit was eten en schoon water. Begrijpelijk, maar voor ons rijke westerse mensen is dit toch wel even slikken. Na een wandeling door het dorp zijn we weer terug gevaren met de longtailboot. Hierna hebben we nog een tempel hoog op de berg bezocht, waarna de lunch volgde. We hebben heerlijk gegeten bij een klein restaurantje in Mae Hon Son, en daarna zijn we nog bij een andere tempel geweest. Het was deze dag heel erg warm, ruim 33 graden en veel zon, waardoor het aanvoelde als ruim 40 graden. We zijn op tijd terug naar het hotel gegaan, waar we voor het eerst in deze vakantie gebruik hebben gemaakt van het zwembad. Heerlijk verfrissend was dat. S avonds zijn we met de shuttelbus nog even naar de stad geweest, maar er was eigenlijk niets te doen. Het was erg stil, omdat het laagseizoen is. Lekker terug naar het hotel dus, genieten van de prachtige accommodatie.
Op dag drie werden we om 9.00 opgehaald. Vandaag stond de visgrot op het programma. Na wederom lang door de bergen en de haarspeldbochten te hebben gereden kwamen we terecht bij een soort park. Aan het einde van het pad lag een grot waar water doorheen stroomde. De grot konden we niet in, maar er zaten zoveel grote blauwe karpers in het water dat het onmogelijk was ze te tellen. Deze karpers mogen niet gevangen of gegeten worden. Men zegt zelfs dat ze giftig zijn doordat ze alleen maar groente eten. Of het waar is weet ik niet, maar de plaatselijke bevolking zal ze in elk geval niet vangen of eten. Hierna zijn we doorgereden naar de grotten waar je normaal met bamboo vlotten doorheen kan varen. Door het hoge en wilde water in de rivier konden we alleen maar in de eerste grot komen. Deze was indrukwekkend, maar ook erg vermoeiend om in te wandelen. Daarna zijn we gaan lunchen in het stadje Pie. Dit staat bekend om het grote aantal backpackers die hier elk jaar komen. Het zag er erg gezellig uit, we hebben nog even door de straten gewandeld. Hierna zijn we terug gereden naar Chiang Mai. Weer allemaal die haarspeldbochten, je zou er duizelig van worden. Om 17.30 waren we weer terug in het hotel. Na ons opgefrist te hebben zijn we lekker naar de nachtmarkt gegaan.
Al met al een leuke trip met veel bezienswaardigheden en vooral heel erg veel bochten!!!

• 13 September 2014 - 07:36

Jan:

At mooi allemaal!

• 13 September 2014 - 08:49

Leon:

Zo zie je nog eens wat. Word na de vakantie wel uitrusten, zo te zien.

• 13 September 2014 - 09:55

Nancy:

Heerlijk naar jullie zin dus....op een paar bochten na dan..hihi