Thailand, 3 september 2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard en Jolanda Bal - WaarBenJij.nu Thailand, 3 september 2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard en Jolanda Bal - WaarBenJij.nu

Thailand, 3 september 2014

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Richard en Jolanda

03 September 2014 | Thailand, Bangkok

Gisteren avond is mijn mobiele telefoon gestolen. Het was mijn eigen schuld, ik was hem vergeten op het toilet bij het restaurant. Tegen de tijd dat ik erachter kwam dat ik hem niet meer had en terug ging naar de toiletruimte was hij natuurlijk al weg. Samen met de hotelsecurity nog naar video opnames gekeken, maar het was op die tijd zo druk dat het niet mogelijk was te achterhalen wie de telefoon meegenomen kon hebben. Toch maar aangifte gedaan bij de politie, die overigens geen woord Engels spreken. Gelukkig ging de meneer van de beveiliging mee. Hij sprak wel een beetje Engels en kon vertalen voor me. Wat een domper op de dag!!

Na een bijna slapeloze nacht werden we vanochtend om half acht opgehaald door onze chauffeur. Vandaag zijn we naar de Floating Market geweest. Voordat we daar aankwamen zijn we eerst naar de kokosnotenfarm geweest. Ze maken daar uit de bloemen (Ik wist niet eens dat er bloemen aan zaten) van de kokosnoten suiker door deze uit te koken en in kleine bolletjes te laten afkoelen. Het ziet eruit als kleine koekjes en de suiker is erg lekker. Verder maken ze natuurlijk van de kokosnoot ook van alles: Massageolie, haarserum, parfum: alles van de kokosnoot wordt gebruikt.
Daarna hebben we nog een korte stop gemaakt bij een gigantische pagode. Samen met onze gids Tony heb ik het offerritueel gedaan. Het is erg bijzonder om dit mee te maken. Tony vond het erg leuk om alles van het ritueel uit te leggen. Hij vertelde er dan ook enthousiast over. Na het bezoek aan de pagode zijn we naar een soort haven gereden en zijn we over gestapt in een longtailboot. Dit zijn lange smalle bootjes die ongelooflijk hard over het water gaan. Hiermee zijn we naar de drijvende markt gegaan. De route ging door het gebied waar veel tropische fruitbomen staan. Zo worden daar mango’s, citroenen, bananen en kokosnoten gekweekt. De huizen die aan het water liggen zien er een stuk beter onderhouden uit dan in Bangkok, maar alle mensen moeten met de longtailboot naar de huizen toe. Ook de kinderen gaan met de longtailboot naar school. Er is in dit gebied geen andere manier van transport mogelijk dan over het water.
Eenmaal bij de drijvende markt aangekomen was het behoorlijk druk. Veel toeristen natuurlijk, maar ook veel marktkooplui die hun waren probeerden te verkopen. De bootjes op het water verkopen vooral groente en fruit. De stalletjes langs de kanten verkopen voornamelijk kleding en souvenirs. Al met al een hele bedrijvige omgeving. Na ongeveer een uurtje zijn we verder gegaan naar de Rosegarden. Dit is een hele mooie tuin waar vroeger vooral rozenstruiken stonden. In de loop der jaren werd dit steeds minder en is het een prachtige tuin geworden met veel waterpartijen en tropische planten. Hier hebben we uitgebreid geluncht. Daarna volgde een traditionele Thaise show, die erg leuk was. De show bestond uit muziek, dans en een impressie van de vechtsporten. Als afsluiting liet men zien wat de olifanten allemaal konden betekenen voor de landbouw. Hierna was het tijd om terug te gaan naar het hotel. Moe van alle indrukken waren we om vijf uur terug in het hotel. We kunnen weer terug kijken op een bijzondere dag.

• 03 September 2014 - 21:29

Nicole:

Wat een hoop indrukken op een dag.Leuk om zo mee te kunnen lezen.

• 03 September 2014 - 21:34

Nicole:

Zonde van je telefoontje.Vind ik niet leuk