Thailand, 2 september 2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard en Jolanda Bal - WaarBenJij.nu Thailand, 2 september 2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Richard en Jolanda Bal - WaarBenJij.nu

Thailand, 2 september 2014

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Richard en Jolanda

02 September 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag zijn we gaan fietsen in Bangkok. Volgens mij zijn alleen de Nederlanders zo gek om dit te doen en er nog voor te betalen ook!! We werden om 6.45 opgehaald bij het hotel, dus dat betekende om 5 uur opstaan. Even ontbijten en op pad. We werden met een taxi opgehaald bij het hotel en naar het beginpunt van de fietstocht gebracht. Een Nederlander genaamd Co van Kessel heeft het opgezet ( hoe kan het ook anders). Na introductie aan de groep, inderdaad allemaal Nederlanders, gingen we op pad. Door kleine steegjes en drukke straten fietsen, helemaal niet zo makkelijk. Ook omdat wij gewend zijn rechts te fietsen terwijl ze hier in Thailand links rijden. We zijn op plekjes geweest waar je normaal gesproken als toerist niet zou komen. Krottenwijken en wat ze nog huizen noemen, je kan je niet voorstellen dat daat nog mensen wonen. Je beseft hier we heel erg goed dat wij het heel erg goed hebben in Nederland!! Wat een armoede!
We zijn in een mooie tempel geweest en daarna met een pontje naar de andere kant van de rivier gevaren. Daarna weer verder gefiets. EN dat in ruim 30 graden en geen zuchtje wind. Door steegjes waar amper zuurstof was. Zwaar, dat kan ik je vertellen. Na een tijdje werden de fietsen op een longtailboot gezet, en zijn we met die boot door smalle grachtjes gevaren. En ik kan je vertellen: dat gaat super hard!!! Gaaf......
Hierna weer verder op de fiets, het zwaarste stuk van de tocht. Smalle fietspaden met aan beide kanten water. Als je niet zo goed kan fietsen moet je echt goed oppassen, anders lig je zo in het vieze water.
Hierna een uitgebreide lunch in een klein stalletje langs het water. Zag er allemaal goed verzorgd uit, maar het was pas 11 uur, dus we hadden nog niet echt honger. Wat er over bleef was voor de studenten op de nabij gelegen school, dus het kwam toch nog goed terecht.
Rond half een waren we weer teug bij het hotel. Helemaal bekaf, maar het was een bijzondere ervaring.

• 02 September 2014 - 17:42

Florina:

Super leuk om jullie verhaal zo te volgen...alsof we weer even zelf in Thailand zijn!!!

• 02 September 2014 - 19:00

Petra Holleman:

Leuk hoor, elke keer meekijken in dat vreemde verre land!! Dus wat doe je dan...... precies!!! Fietsen!!! Genieten maar!

• 03 September 2014 - 21:37

Nicole:

Zijwieltjes misschien een optie voor de volgende keer