Thailand, 18-22 september 2014 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Richard en Jolanda Bal - WaarBenJij.nu Thailand, 18-22 september 2014 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Richard en Jolanda Bal - WaarBenJij.nu

Thailand, 18-22 september 2014

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Richard en Jolanda

22 September 2014 | Thailand, Ko Samui

Thailand 18-22-september 2014
Donderdag ochtend zijn we om 10.00 vertrokken uit het hotel in Chiang Mai. We gaan nu naar Koh Samui, om lekker te relaxen en niks te doen. Uitrusten van de zeer indrukwekkende rondreis door het rumoerige, gezellige en drukke Bangkok en het rustige groene en prachtige Chiang Mai. Veel indrukken, veel gezien en veel gedaan in de afgelopen drie weken. We moesten vroeg naar het vliegveld, omdat online inchecken niet lukte. En natuurlijk ook omdat we 20 kilo teveel aan bagage met de post op wilden sturen. Op het vliegveld van Chiang Mai is gelukkig een postkantoor, zodat we niet eerst met die zware doos door de stad hoeven zeulen.
Aangekomen op het vliegveld moesten we eerst door de bagagecheck. Hierna konden we door lopen naar het postkantoor. Ons pakket woog 19 kilo, goed gewogen dus. Het mocht niet zwaarder dan 20 kilo zijn. Nadat we de doos hadden gedropt, konden we inchecken. En wat denk je: 9 kilo teveel aan bagage!!!!! Hoe kan dat nou, we hadden alles toch zo goed gewogen??? Gelukkig is het niet zo duur om overgewicht mee te nemen op een binnenlandse vlucht, en door 780 Bath te betalen konden we alles gewoon meenemen. Zijn gewoon alle dingen die we gekocht hebben, en het wordt alleen maar meer hahaha.
Na anderhalf uur gevlogen te hebben landden we op Koh Samui. Vanuit de lucht gezien toch een groter eiland dan we gedacht hadden. De lucht is een beetje bewolkt, maar als we uit het vliegtuig stappen komt ons een enorme hitte tegemoet. Veel warmer dan in Chiang Mai, maar alles went. En als we een jas aanmoeten omdat we het koud hebben is het ook weer niet goed. Na 10 minuten in de taxi door smalle straatjes gereden te hebben komen we aan bij het hotel. Het is een groot complex, en we worden direct naar onze kamer gebracht. OP DE DERDE VERDIEPING!!!! We hebben gelijk aangegeven dat we graag een kamer op de begane grond of op de eerste verdieping willen hebben en dit wordt dan ook direct geregeld. Helaas niet zoals de plaatjes in de folder beloofden een bungalow aan het strand. Na de eerste teleurstelling hebben we eigenlijk een nette kamer, niets op aan te merken. Nadat we ons geïnstalleerd hebben maken we een wandeling over het terrein. Aan het strand liggen de prachtige bungalows uit de folder. De prijslijst laat ons echter weten dat een verblijf in de beachbungalows drie keer zo duur is als de kamer die wij hebben. We blijven dus lekker zitten waar we zitten. In de avond lopen we naar de winkel en restaurantstraat, waar het redelijk druk is. Al snel merken we dat we de verkeerde kant op gelopen zijn, dus toch nog maar even de andere kant op. Het ziet er gezellig uit. Morgen gaan we opnieuw op verkenning, voor vandaag vinden we het genoeg. Verder hebben we vandaag ook nog vriendschap gesloten met een van de rondlopende katten. Een echt schatje.
Vrijdag zijn we de hele dag aan het strand geweest. Een uurtje in de zon, en weer eruit. Het was heel erg heet, en de zon brandde flink. Lekker een paar keer de zee in geweest. Die is hier zo helder dat je de bodem onder je voeten kan zien. Echt afkoelen doe je niet in het water, het is gewoon lekker warm. ’s Avonds hebben we een taxi genomen en zijn we naar de avondmarkt gegaan. En wat denk je: een hele lange straat met allemaal restaurantjes, bars, massagesalons, winkeltjes en souvenirkraampjes. We hebben heerlijk Thai gegeten en zijn daarna aan de wandel gegaan.
Zaterdag zijn we weer naar het strand geweest, maar hebben alleen maar onder de bomen gezeten. Het was te warm en de zon was te fel voor die bleke huidjes van ons. In de boom waar we onder lagen, zaten een heleboel eekhoorntjes, die elkaar achter na zaten en die ons bekogelde met vruchten uit de boom. Het was maar goed dat ze niet konden mikken, hahaha. ’s Avonds zijn we te voet naar het centrum gegaan. Het bleek dat we vanuit ons hotel gelijk op de drukke straat zaten, waar alle bars en restaurants zaten. Lekker aan de wandel dus. Je ziet veel op zo’n tripje.
Zondag zag er een beetje het zelfde uit als zaterdag. Lekker lui dus. We hebben nog even de gedachte gehad om het eiland te verkennen, maar dat hebben we toch maar niet gedaan. Gewoon lekker niks doen bevalt ons eigenlijk ook wel goed. Maandag worden we om 11.30 opgehaald om naar Ko Pangan te gaan voor het laatste gedeelte van deze fantastische reis.